Glassbloggen

Digitalisering – slik påvirker det glassleverandører

I det siste har vi skrevet om digital markedsføring for glassmestere, og hvorfor alle glassmestere bør ha en nettside. Hvorfor tar vi opp slike temaer på en glassblogg? Jo, fordi digitaliseringen kommer for fullt – også for virksomheter i glassbransjen.

 

Forbrukerne forventer at du er til stede digitalt

Nordmenn handler som aldri før på nett. Ifølge Norges største nettavis for økonomi og næringsliv er trenden klar: Netthandelen tar stadig større markedsandel, den er kommet for å bli, og den øker i alle aldersgrupper.

Vi er ikke lenger opptatt av å være så tradisjonelle, men av å gjøre hverdagen vår enklere og frigjøre tid. I takt med denne utviklingen handler vi mer på nett. Dette gjør også at bedriftene blir nødt til å digitalisere seg. Det åpner igjen opp for nye markeder og salgskanaler. – Kim Aasheim, Head of Payments i Collector Bank

Digitaliseringen skjer i et forrykende tempo. For hver måned som går, forventer forbrukere raskere og mer personlig service og smidigere handleopplevelser.

 

Rett glassfagkjede hjelper deg med digitaliseringsjobben

Uten tvil lønner det seg for glassleverandører å omfavne digitaliseringen. Men hvordan en skal man finne tid og ressurser til å omstille når man har mer enn nok med å drifte butikken? Tross alt handler det ikke bare om teknologi, men også om å endre kulturer og tankesett, og om å få hele virksomheten med på laget.

Du må begynne i det små, og der det er enklest å komme i gang. Det første og mest grunnleggende steget mot digitalisering, er å skaffe seg en god nettside, som også fungerer godt på mobil og nettbrett.

Les også: Derfor bør din glassbedrift bruke sosiale medier

 

Dersom du inngår samarbeid med en glassfagkjede som jobber aktivt med digital markedsføring, vil du som medlemsbedrift få tilgang på en markedsavdeling som har både verktøy og kompetanse til å plassere rett budskap, foran rett person, til rett tid.

Gevinsten for deg som glassleverandør? Bedre synlighet og sterkere merkenavn – som igjen vil gi deg flere og mer lojale kunder. Sagt glassklart: Et varig konkurransefortrinn!

 

Digital markedsføring for glassmestere