Glassbloggen

Fordelene med Google Ads for glassmestere

Google Ads (tidligere AdWords) er Googles annonsesystem, som lar deg opprette, publisere og administrere annonser for din bedrift.

Når du vet hvilke ord en potensiell kunde søker på i Google når han eller hun er interessert i produktet ditt, setter du opp annonser på disse søkeordene. Dette kan være bannerannonser, videoannonser eller tekstannonser, og de vises over de ”vanlige” søkeresultatene.

 

Treffsikker og kostnadseffektiv annonsering

Som vi skriver om i forrige innlegg, er Google den aller mest brukte søkemotoren i Norge – og den desidert viktigste kanalen når du skal bli enda mer synlig for din målgruppe på nett.

Google Ads gir deg en unik mulighet til å målrette deg mot de som aktivt leter etter produktene dine – i verdens største søkemotor. Det finnes rett og slett ikke en mer treffsikker og kostnadseffektiv metode enn Google Ads for raskt å øke din synlighet og tiltrekke nye kunder til din glassbedrift.

98 % av forbrukere som googler, velger en bedrift som er på førstesiden i søkeresultatet. I dag er det kun kjøp av annonsering via Google Ads som kan garantere deg førstesideplasseringer i Google.

Hvorfor bruke Google Ads?

  • Google Ads-annonsering gir webtrafikk som er 100 prosent målbar, og som kan gi umiddelbar og direkte effekt på salg av dine glassmestertjenester.
  • Med Google Ads får du annonsert mot de riktige målgruppene for din glassbedrift. Du treffer de som er ute etter akkurat det du tilbyr, mens de er i en beslutningsfase.
  • Google Ads er målbart og skalerbart, fra de minste budsjetter til de største. Du får umiddelbart tilbakemelding på hva som fungerer og ikke fungerer.

 

Kort oppsummert: Google Ads en kostnadseffektiv måte å øke trafikken inn til nettsiden din på. Betalt annonsering i Google sikrer at potensielle kunder finner deg når de søker etter det du tilbyr.

Digital markedsføring for glassmestere