Glassbloggen

Slik får du en nettside du aldri trenger å oppdatere

For deg som glassfagarbeider er det mange fordeler ved å bli med i en kjede av glassmestere og glassbedrifter. Blant annet kan du få hjelp til bedre synlighet, om kjeden driver digital markedsføring og profilering på vegne av sine medlemsbedrifter.

Det første og mest grunnleggende steget for å vinne den digitale kampen om kundene i glassmarkedet er å ha en nettside, som også fungerer godt på mobil og nettbrett. I dette innlegget skriver vi om hvorfor en god og brukervennlig nettside er en essensiell del av dine digitale markedstiltak.

 

Få din egen nettside med Glassfagkjeden

Som medlem av Glassfagkjeden kan du få din helt egen nettside integrert som en del av vår nettside, nærmere bestemt som en underside i seksjonen Finn din glassleverandør. Denne kan enten bare ligge på Glassfagkjedens side og linke videre til din hovedside – eller så kan du bruke den som din egen nettside.

Men er det ikke fryktelig tidkrevende å skulle holde en nettside oppdatert, da du egentlig har mer enn nok med den daglige driften?

Vi vet at du har travle dager og er ute på jobber store deler av arbeidsdagen, så derfor har vi gjort det kjempeenkelt for deg. Du trenger rett og slett ikke å holde nettsiden oppdatert – det gjør den nemlig selv!

Forvirret? La oss gjøre det litt klarere med et eksempel på en slik nettside: Norsk Kunstglass. Slik ser deres forside ut:

null

Designet gjør det enkelt for besøkende å ta kontakt med leverandøren og/eller gå inn på Facebook-siden.

 

null

Leverandørens Facebook-feed til høyre på siden. Denne oppdateres automatisk hver gang bedriften legger noe ut på sin Facebook-side.

 

Som du ser, er nettsiden koblet opp til Norsk Kunstglass sin Facebook-feed, som ligger til høyre på siden. Hver gang de deler noe med sine følgere på Facebook, oppdateres feeden inne på nettsiden. Dermed holdes nettsiden levende og dynamisk, samtidig som det øvrige innholdet legges inn én gang og deretter ikke behøver å gjøres noe mer med.

Under Facebook-feeden ligger et kontaktskjema, der besøkende på nettsiden enkelt kan ta kontakt med din bedrift.

 

Les også: Hvorfor er synlighet i Google viktig for glassmestere?

 

Nettside hos Glassfagkjeden = et konkurransefortrinn

I praksis får du samme nettside som Glassfagkjeden, så det er vi som oppdaterer informasjon under de ulike menyene, Dette betyr at du aldri trenger å tenke på nettsiden igjen – og kan fokusere på det du skal: glassmesterjobbene dine. Enklere blir ikke digital markedsføring.

God synlighet på digitale plattformer er et must i 2019, og nøkkelen til flere og mer lojale kunder.

 

Bli medlem