Glassbloggen

Slik får du tid til å markedsføre bedriften din

Som glassfagarbeider eller glassmester har du travle arbeidsdager og er mye ute på oppdrag. Å drive markedsføring av din egen bedrift står derfor ikke høyest på prioriteringslisten. I tillegg til at det krever mye tid, er det også dyrt.

Hvordan skal du finne tid til å drive på med alt dette?

Enkelt og greit: Du blir med i en kjede – og får kjedekontoret til å ta seg av markedsføringen for deg. En kjede driver felles markedsføring på vegne av alle sine medlemsbedrifter. Altså hjelper den medlemmene sine med å bli synlige og dermed få flere kunder.

 

Hvordan funker dette i praksis?

La oss ta Glassfagkjeden som eksempel. Vi har veldig god synlighet på nett. Som en glassmester sa til oss da han ringte og gjerne ville bli medlem i kjeden: “Samme hva jeg søker på på glass, så kommer Glassfagkjeden opp!"

Den neste bedriften som en potensiell kunde finner via Glassfagkjedens nettside, kan være din.

Når du er med i en kjede som er godt synlig på nett, blir du selv godt synlig. Slik får du tid til å markedsføre bedriften din, i praksis, uten å løfte en finger. Kontingenten du betaler for å være medlem, dekker mye av markedsføringskostnadene for din bedrift.

Kan det bli enklere?

 

Overveier du å bli medlem i en glassfagkjede?