Som glassfagarbeider eller glassmester har du travle arbeidsdager og er mye ute på oppdrag. Å drive markedsføring av din egen bedrift står derfor ikke høyest på prioriteringslisten. I tillegg til at det krever mye tid, er det også dyrt.
Enkelt og greit: Du blir med i en kjede – og får kjedekontoret til å ta seg av markedsføringen for deg. En kjede driver felles markedsføring på vegne av alle sine medlemsbedrifter. Altså hjelper den medlemmene sine med å bli synlige og dermed få flere kunder.
La oss ta Glassfagkjeden som eksempel. Vi har veldig god synlighet på nett. Som en glassmester sa til oss da han ringte og gjerne ville bli medlem i kjeden: “Samme hva jeg søker på på glass, så kommer Glassfagkjeden opp!"
Den neste bedriften som en potensiell kunde finner via Glassfagkjedens nettside, kan være din.
Når du er med i en kjede som er godt synlig på nett, blir du selv godt synlig. Slik får du tid til å markedsføre bedriften din, i praksis, uten å løfte en finger. Kontingenten du betaler for å være medlem, dekker mye av markedsføringskostnadene for din bedrift.
Kan det bli enklere?