Glassbloggen

Derfor bør din glassbedrift bruke sosiale medier

Markedsføring i sosiale medier lar deg nå ut til dine kunder på en måte du bare kunne drømme om for ti år siden.


Sosiale medier – er ikke det et sted hvor folk deler kattevideoer og kaster bort arbeidsdagen?

Meningene om sosiale medier (eller usosiale medier, som mange ynder å kalle det) er mange og sterke. Som bedriftsleder har du helt sikkert møtt på dem som sier at du ikke kan drive butikk uten f. eks. å ha bedriftsside på Facebook.

De tar selvsagt feil, du kan fint drive butikk uten å være til stede på Facebook. Men samtidig har de et poeng. Hvis du satser på å ligge i front i kampen om kundene i årene fremover, er sosiale medier arenaen hvor de avgjørende slagene kommer til å stå.

For tiden skriver vi om hvorfor glassmestere bør benytte seg av digital markedsføring, og sosiale medier er en selvsagt del av det å markedsføre en bedrift på nett i 2019.

 

Hvorfor trenger min glassbedrift sosiale medier?

Sosiale medier er ikke en døgnflue. Bare spør dem som skal handle glassprodukter hos deg om 5–10 år. Med sosiale medier kan du få verdifull innsikt i nåværende og potensielle kunder. Når du aktivt bruker sosiale medier daglig, skaffer du deg relevante kundedata. Dette er info som du kan bruke strategisk til å gjøre smartere valg for bedriften. Hvem er kundene dine, hva liker de, og hva synes de egentlig om merkevaren din?

Du deltar på deres arenaer, snakker med dem, lytter til dem, påvirker dem – og påvirkes av dem.

 

Større kundelojalitet

Ved å være synlig til stede på sosiale medier gjør du det lettere for kundene å finne deg og kommunisere med deg. Flere og flere bruker i dag sosiale medier i sin omgang med bedrifter. Når du snakker med kundene i sosiale medier, styrker du både kundelojaliteten og merkevaren.

Ta et aktivt grep om dine kontoer i sosiale medier. Det hjelper deg med å kommunisere og engasjere kundene dine på et mer personlig nivå. Bedrifter som gjør en god figur i sosiale medier, får en klar konkurransefordel. De som sitter på gjerdet, lukker vinduet for store forretningsmuligheter.

 

Digital markedsføring for glassmestere