Inspirasjonsbloggen om glass

Glassbloggen

Slik får du en nettside du aldri trenger å oppdatere

Slik får du en nettside du aldri trenger å oppdatere

For deg som glassfagarbeider er det mange fordeler ved å bli med i en kjede av glassmestere og glassbedrifter. Blant annet kan du få hjelp til bedre synlighet, om kjeden driver digital markedsføring og profilering på vegne av sine medlemsbedrifter.


Få hjelp med den digitale markedsføringen for din glassbedrift

Få hjelp med den digitale markedsføringen for din glassbedrift

Skal du som glassmesterbedrift bli funnet – og valgt – av dagens forbrukere, må du være godt synlig på nett. Ergo, du må drive digital markedsføring, det vil si at du markedsfører dine glassmestertjenester via nettsiden, sosiale medier og betalt annonsering.


Nettverksmuligheter for glassmestere

Nettverksmuligheter for glassmestere

For tiden skriver vi om forretningsfordelene du som glassmester får ved å være med i en kjede. Og det er plenty av fordeler som gir deg et forsprang i en bransje der konkurransen stadig tilspisser seg.


Derfor er kompetansedeling et konkurransefortrinn

Derfor er kompetansedeling et konkurransefortrinn

Å vinne kampen om dagens kunder krever større og større konkurransekraft. Forventningene og kravene til glassmesterens fagkompetanse, digitale synlighet og servicenivå har aldri vært høyere.


4 stordriftsfordeler for glassmestere

4 stordriftsfordeler for glassmestere

Glassbransjen er preget av økt konkurranse og endrede kjøpevaner. Derfor innser stadig flere glassmestere at det er viktigere enn noen gang å samarbeide i en kjede. Fordelene er mange, og sammen står man sterkere.


Slik får du tid til å markedsføre bedriften din

Slik får du tid til å markedsføre bedriften din

Som glassfagarbeider eller glassmester har du travle arbeidsdager og er mye ute på oppdrag. Å drive markedsføring av din egen bedrift står derfor ikke høyest på prioriteringslisten. I tillegg til at det krever mye tid, er det også dyrt.


Digitalisering – slik påvirker det glassleverandører

Digitalisering – slik påvirker det glassleverandører

I det siste har vi skrevet om digital markedsføring for glassmestere, og hvorfor alle glassmestere bør ha en nettside. Hvorfor tar vi opp slike temaer på en glassblogg? Jo, fordi digitaliseringen kommer for fullt – også for virksomheter i glassbransjen.


Dette regelverket må alle glassmestere følge på nett

Dette regelverket må alle glassmestere følge på nett

20. juli 2018 trådte det nye EU-regelverket om personvern i kraft i Norge, gjerne omtalt som GDPR (General Data Protection Regulation). Du har sikkert fått med deg at det florerer av artikler om temaet på nett. Men hva er egentlig GDPR, og hvordan påvirker regelverket din bedrift?


Nettsider for glassbedrifter – dette bør du vite

Nettsider for glassbedrifter – dette bør du vite

For noen uker siden skrev vi om hvorfor glassbedrifter bør ha en nettside. Men hva trenger man egentlig å vite når man skal lage en ny nettside? I dette innlegget lister vi opp de viktigste tingene som man bør tenke på når man utformer en nettside til sin bedrift.